Đang tải dữ liệu ...

Task 1

The map shows how coastal land develops into a coastal park. 

Sample

The given maps show how beachfront land has been repurposed into a park.

Overall, the land in front of the cliff has been improved with many recreation areas, and access to the beach behind the bluff has been easily achieved.

There were farm buildings on the side road, in the heart of the coastal property, prior to development. Unutilized land and sea animal shelters were to the left of these structures, while cultivated land was on the other side. This location was directly in front of the beach and the ocean, facing the cliff.

Regarding the second map, the site has been transformed into a park, and there is currently a car park on the side road. From west to east, a walkway was built, encircling a new lake on the west and woodlands on the east. A new coffee shop was built behind the car park, and trees were planted along the path to provide greater shade. Last but not least, steps have been added to the cliff in front of the beach to accommodate additional guests.

  • Be repurposed into (v): biến đổi công năng thành
  • In the heart of: ở giữa, ở khu vực trung tâm
  • Unutilized (adj): chưa được sử dụng
  • Cultivated (adj): trồng trọt
  • Encircle (v): bao quanh, vòng quanh

Phân tích

Nhìn chung, ta thấy khu vực này được xây thêm đường đi để dễ dàng đi ra biển hơn, cũng như xuất hiện thêm nhiều cơ sở hạ tầng phục vụ cho việc giải trí.

Đoạn body 1 mô tả hình ảnh trong quá khứ: toà nhà ở giữa, chuồng nuôi thú bên trái và đất trồng ở bên phải. Đoạn body 2 mô tả sự biến đổi từ cũ sang mới, bằng việc nói về sự xây dựng của các cơ sở hạ tầng mới như đường đi, quán cà phê, bãi đỗ xe,…bằng việc sử dụng các động từ bị động (cultivate, transform, build, plat, add,…)

Task 2

Many people argue that in order to improve educational quality, high school students should be encouraged to make comments or even criticism of their teachers. Others think it will lead to a loss of respect and discipline in the classroom.
 
Discuss both views and give your own opinion.

Sample

In almost every educational system, finding strategies to increase educational quality is a major priority. High school students are encouraged to express their thoughts about teachers in some cultures, while others believe that this might lead to a lack of respect and discipline in the classroom. Both points of view will be carefully examined throughout this essay before a sensible verdict is reached.

On the one hand, it is true that student input can aid in the enhancement of educational quality. In many circumstances, the level of comprehension of pupils is highly dependent on the manner teachers perform the class, rather than the content of the lesson. If the class is slow, for example, it will be ineffective for professors to teach too quickly, causing the majority of students to forget what they have learned. Without student feedback, it would be difficult to determine whether the lesson pace is adequate for the class, which could compromise the session’s quality.

Allowing students to submit comments and criticisms about their teachers, however, has significant disadvantages. For starters, teachers are susceptible to students’ unfavorable remarks. Many would believe that praise, rather than criticism or any other type of feedback, is due for their efforts in presenting the lesson. This is a popular belief among teachers in many Asian countries’ educational systems. Furthermore, due to a large number of comments, the classroom may become chaotic. Students’ opinions differ, and it would be impractical for teachers to devise a teaching method that would satisfy all of them.

In conclusion, encouraging high school students to make comments about their professors, despite being appealing in theory, does not appear to me to imply an enhancement in educational quality.

  • Discipline (n): kỷ luật
  • Verdict (n): kết luận
  • To compromise (v): ảnh hưởng tiêu cực tới
  • Susceptible (adj): dễ chịu ảnh hưởng

Phân tích

→ Phần mở bài paraphrase lại đề bài, cũng như nêu lên các nội dung sẽ đề cập trong bài viết. Đoạn body đầu tiên phân tích lợi ích của việc học sinh đóng góp ý kiến sẽ góp phần tăng chất lượng giáo dục, vì kết quả học tập chủ yếu dựa trên phản hồi của học sinh, giáo viên có thể cân nhắc để điều chỉnh cho phù hợp với các em. Tuy nhiên, mặt khác, việc đưa ra ý kiến quá cực đoan, hay thậm chí là chỉ trích họ, sẽ có thể dẫn tới việc học sinh thiếu tôn trọng giáo viên, và gây ra những hệ luỵ lớn hơn về mặt đạo đức.

Từ đó, tác giả nêu rõ quan điểm rằng tuy việc ủng hộ học sinh đưa ra ý kiến đóng góp đối với giáo viên tuy trên lý thuyết thì có thể hay nhưng áp dụng thực tế để cải thiện chất lượng giáo dục thì không thực tế.

Bài viết sử dụng nhiều cụm từ chỉ dẫn: On the one hand, however, for example, furthermore,…giúp người đọc định vị thông tin, cũng như theo dõi mạch bài viết dễ hơn.  Một số cấu trúc quen thuộc cũng được sử dụng : “it will be ineffective for professors to teach too quickly” (it + adj + for s.o to do s.th), “due to a large…become chaotic” (due to + N), “despite being appealing in theory” (despite + N),…;Bên cạnh đó các mệnh đề quan hệ, mệnh đề điều kiện cũng được lồng ghép xuyên suốt bài viết để tạo sự đa dạng về cấu trúc.

Tin liên quan